söndag 6 juni 2010

solskensfiske

Jaha, klockan ringde 05.00, men jag låg och drog mig till 10 över för att sedan dra upp rullgardinen för att kolla vädret. Strålande sol och vindstilla, aja det verkade ju som att fisken skulle lysa med sin frånvaro..Kass och didi skulle jag möta upp vi 6 så jag åker ner och hämtar betesfisken. Mötte dom på stället vi bestämt sedan drog vi iväg. båtarna var väll i runt halv 7 och ut mot fisket.

När vi kommer fram så möts vi av fenor i vattnet och plask överallt, braxleken var igång. Vart man än kollade såg man dom feta dasslocken leva ut sitt. Jaja vi började fiska i stiltje och 20+ i luften. Och fy fan va segt det var, inte en känning, inte en följare, inte ett hugg. Gled upp till cass och didi och vi satte ihop båtarna och bara snackade. Då får didi ett hugg på sin döda löja. Det visade sig vara en gädda i 3 kilosklassen. Vi tog ett break från fisket och vi åkte hem, då kände jag att armarna och ansiktet hade fått stryk, av den väldiga värmen som solen gav.

Vi fiskade på lite sen på kvällen, jag landade en otroligt pigg gädda på mete med en vikt runt 3 kg.
Dagen kan summeras med 8 gäddor, tror jag att det var.

Nu känns det som att efterleksfisket är över och grejerna och kroppen ska få vila lite nu, men något pass kommer jag nog glida ut på. Sen väntar ju höstfisket och då ska det ut och köttas! Och höstens mål om mitt fiske tar vi i nästa inlägg
tight lines/jossi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar