måndag 7 juni 2010

blås och regn och dött fiske....

var ute och fiskade lite borre med min trogne och nye fiskekamrat eric "seewead braxen" vestin.
fisket var segt och jag tror att jag vet anledningen. har på det stället suttit "utlänningar" i en hel vecka och köttat upp fisk. jag säger inget om man tar upp en måltid, men att rensa stället på fisk är inte min grej, och jag gillar det inte heller.. jag e inte rassist eller nå¨got men gillar inte sättet att dom tar upp all fisk dom får..försökte lägga fram det lite snyggt med att man inte behöver ta upp all abborre.. men fick till svar att dom äter den...aja orkade inte lägga ner mer tid på det samtalet..

dagens fiske bestod av löja, borre och björkna på mask. inget bra fiske men det var trevligt att komma ut. ikväll kommer ett upplägg om mina mål med höstens fiske.
/(jossi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar